Supermarine Spitfire II

Opis

Supermarine Spitfire II był drugą produkowaną seryjnie wersją tego myśliwca. Był jednoosobowym i jednomiejscowym samolotem myśliwskim o konstrukcji metalowej, półskorupowej z krytą kabiną. Podwozie samolotu było wciągane w locie z kółkiem tylnym. Napęd maszyny stanowił silnik rzędowy Rolls Royce Merlin XII ze sprężarką o mocy nominalnej 845 kW (1149 KM) który poruszał trójłopatowym śmigłem o zmiennym skoku. Uzbrojenie Spitfire’a składało się w wersji IIA z 8 karabinów maszynowych Browning .303 cala lub w wersji IIB z dwóch działek 20 mm i 4 km-ów. Zapas amunicji w pierwszym przypadku wynosił od 300 do 350 nabojów na lufę, w drugim po 60 naboi na działko i 350 na karabin maszynowy. Supermarine Spitfire II seryjnie wyposażany był w radiostacje pokładową.

Historia bojowa

Maszyny te działały w ramach Air Sea Rescure i posiadały tzw. zestaw Typ E złożony z łodzi ratunkowej, pływającej liny i wyposażenia dla rozbitków. Zestaw służył do ratowania rozbitków którzy zostali zestrzeleni nad morzem. Pierwsze Spitfire’y Mk I trafiły zostały wyprodukowane w czerwcu 1940 roku i ich produkcja trwała do wiosny 1941 gdy zostały zastąpione przez model Mk V. W sumie wyprodukowano 921 samolotów Supermarine Spitfire II w tym 751 w wariancie „A” i 170 „B”.

Dane taktyczno-techniczne samolotu Supermarine Spitfire IIA.

Rozpiętość 11,23 m
Długość 9,12 m
Wysokość 3,48 m
Powierzchnia nośna 22,48 m2
Masa własna 2310 kg
Masa startowa 2846 kg
Prędkość maksymalna na wysokości 6096 m 596 km/h
Prędkość wznoszenia 13 m/s
Pułap praktyczny 9996-11370 m
Zasięg 804 km

No Comments so far

Jump into a conversation

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Your data will be safe!Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.